15 november 2007

moeilijke situaties op een kinderdagverblijf.

Hoe zeg je tegen de ouders dat hun kindje van 4 maanden wat in een wippertje lag, met wippertje en al is omgegooid door een kindje van bijna 3 jaar? Terwijl jij bezig was met een ander kindje de fles te geven en de andere leidster bezig was een kindje uit bed te halen

Want het is jou verantwoordelijkheid dat er op dat moment iets is gebeurd met het kindje! Wat ik zou zeggen is dat ik dus de fles aan het geven was aan een andere baby, en het zo snel ging dat ik er net niet op tijd bij kon zijn. Het spijt me heel erg en in het vervolg alle wippertjes in de box leggen zodat dit voorval niet meer herhaalt zou kunnen.

Denk jij hier anders over en heb je misschien een tip voor mij zodat ik het over een andere manier kan zeggen?

Geen opmerkingen: